I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, December 14, 2011

I'M SORRY

Satu perkara paling susah untuk dilakukan oleh setiap orang adalah memberi dan meminta maaf. Bukan sahaja untuk memaafkan orang lain, bahkan memaafkan diri sendiri pun agak sukar dilakukan. Kebencian, dendam, kemarahan, sakit hati adalah sumber penyakit yang menjadi penyebabnya. Jadi kemaafan adalah satu-satunya ubat untuk meningkatkan kesihatan diri.

Hasil Penelitian :
1) Penelitian mendapati orang yang sentiasa memohon maaf atas kesilapan tidak mudah stres, tekanan darah lebih stabil, tidur lebih berkualiti dan daya tahan badan yang lebih kuat.

2) Penelitian Commonwealth University mengatakan orang yang tidak memaafkan adalah sama dengan orang yang sedang marah, benci dan stres. Malah, otot-otot mereka lebih tegang, tekanan darah lebih tinggi dan lebih mudah mengalami sakit dan gangguan fizik.

3) Penelitian dari Case Western Reverse University, Cleveland, Ohio, Amerika Syarikat mengatakan kaum wanita mempunyai sifat semula jadi dalam memaafkan seseorang itu berbanding dengan lelaki yang lebih bersikap agresif.

No comments:

Related Posts with Thumbnails