I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, June 18, 2011

Guru Matematik ni tak bagus

Assalamualaikum dan selamat pagi.
Dari semalam nak taip entry ni..tp x tahu nak luahkan macam mana...
Tapi statement ni berlegar2 dalam kepala...nak kata pk sgt x juga...tp...ntah la..x tau nak kata..

Semlm hari terbuka sekolah untuk ibu bapa tandatangan buku rekod anak2. Puas juga lah aku tggu kat 5K (selaku guru pembantu), kalau2 ada ibu bapa yg nak tanya perihal pencapaian anak mereka dalam Matematik. Sepjg aku ada dalam kelas x de pulak yg dtg jumpa atau ckp apa2. Elok je aku keluar dari kelas, ada lah sorg emak ni kabo kat guru kelas tu..cikgu matematik ni x bagus.....adus??????? Puas aku pk nape dia kabo gitu...sebab anak dia gagal ke??? Tapi pernah x ko ter pk wahai ibu....camne prestasi anak ko..dia buat x homework yg cikgu bagi? Dia buat x pembetulan tiap kali ada salah? Dia hafal sifir x? Buat latihan Maths hari2 tak?

Aku pernah buat gini kat anak murid aku....2-3 org tanya soalan yg sama kat kelas..aku terangkan kat yang bertanya...pastu dtg lg 2-3 org...tanya soalan yg sama...aku minta dia org tanya kat 2-3 org murid yg awal td...tujuan aku : kalau murid yg aku terangkan td leh terangkan balik kat kwn dia...maksudnya murid tu faham..kalau dia tokleh terangkan semula kat kwn dia maksudnya dia masih x faham....kononnya aku nak apply 'Pembimbing Rakan Sebaya' dlm P&P. SALAH YE CARA AKU?????? Tolong le bagi pendapat wahai pembaca budiman......

puas sudah aku cr dlm internet...cara2 nak jd guru Maths yang bagus...x jumpa directly....aku x layak jd cikgu ke?

2 comments:

Roza Ami Nanomiya said...

budak2 kadang2 malu tanya kawan

Faeez said...

ooo..gitu ye..ingatkan diaorg lebih selesa tanya kawan..

Related Posts with Thumbnails